Tādas pašas pārbaudes tiks veiktas maijā, lai redzētu, vai bijusi izaugsme.

Testus atlasīja un pielāgoja un pārbaužu metodiku izstrādāja Sporta pedagoģijas akadēmija. Akadēmijas vieslektors Andris Šnēvelis skaidro, ka pārbaudījumus var sadalīt divās blokos: pirmais ļauj novērtēt skolēnu fizisko sagatavotību, otrais – pārbaudīt muskuļu funkcionalitāti. «Lai pārbaudītu skolēnu fizisko sagatavotību, skolēni tiek nosvērti un nomērīti, pārbaudām līdzsvaru, lokanību, lai saprastu, vai bērni attīstījušies atbilstoši sava vecuma normām. Savukārt muskuļu funkcionalitāte ir būtiska, jo muskuļu darbs ietekmē stāju. Ja stāja ir slikta, var veidoties asimetrija, ka savukārt var izraisīt sāpes,» skaidro A.Šnēvelis.

Jāuzsver, ka pareiza stāja ir viens no Latvijas Olimpiskās komitejas īstenotā projekta «Sporto visa klase» galvenajiem mērķiem. «Mūsdienu tehnoloģiju laikmetā ir svarīgi, lai būtu pietiekami daudz fizisko aktivitāšu. Projekta mērķis ir pārbaudīt, vai ar sporta nodarbībām skolās pietiek, lai skolēniem veidotos pareiza stāja un vai var panākt progresu viņu fiziskajā attīstībā,» tā Sporta pedagoģijas akadēmijas pārstāvis.

Salīdzināšanai testēta tiks vēl viena 4. vidusskolas 3. klase, kuras skolēniem ir divas sporta stundas nedēļā. Savukārt projektā iesaistītajai Olimpiskajai klasei nedēļā ir piecas nodarbības – divas mācību programmā paredzētās sporta stundas, viena peldēšanas nodarbība, viena futbola nodarbība un viena nodarbība ar vingrinājumiem vispārējās fiziskās sagatavotības uzlabošanai.

Jāatgādina, ka otrdien Jelgavā viesojās mūsu Olimpiskās klases audzinātāja vieglatlēte [olympian id="427" name="Ineta Radeviča"], kura piedalījās projekta svinīgajā atklāšanas pasākumā un kopā ar bērniem arī iesaistījās fiziskās aktivitātēs un pārbaudīja zināšanas un reakciju.

Foto: Krišjānis Grantiņš